Google

Monday, September 17, 2007

Pertunangan Erra Fazira & Engku Imran berhantaran senaskah Al-Quran

Erra Fazira, 33, bakal menamatkan zaman janda apabila menerima pinangan dari pihak jejaka pilihan hatinya, Engku Emran Dato Engku Zainal Abidin, 32, Ketua Pegawai Operasi (COO) SuriaFm di kediaman Erra, yang terletak di Damansara Kim pada petang Jumaat lalu..

Setelah menjalinkan hubungan selama tiga bulan, kedua pasangan yang sama cantik dan sama padan ini, mengambil keputusan untuk meletak titik noktah kepada gosip liar yang melanda mereka sejak dua bulan sudah.

Pertunangan yang berlangsung secara sederhana tetapi tetap diselubungi dengan kemeriahan dan secalit glamor, turut dihadiri oleh para wartawan, sebilangan artis seperti Umie Aida, Zahida Rafik, Zaibo, penerbit filem Raja Alawiyah, beberapa kenalan dan keluarga terdekat.





Wang hantaran pula, tidak seperti lazimnya, kerana pihak perempuan hanya meminta senaskah Al-Quran. Difahamkan, pihak perempuan tidak menetapkan berapa wang hantaran kerana Erra inginkan kelainan pada kali ini.

"Wang hantaran hanya adat saja. Saya sudah lalui semua ini dahulu. Wang ringgit itu semua akan datang kemudian," ujar Erra lagi seolah-olah meminta pengertian dari semua orang.

Bonda Engku Emran, Toh Puan Salmah Hj Abdullah telah menyarungkan cincin ke jari manis Erra yang duduk persis seorang 'Puteri' di atas pelamin ciptaan Pak Abu. Pelamin indah yang bertemakan warna krim dan putih itu tampak menarik dengan hiasan jambangan bunga mawar merah di kiri dan kanan berlatarkan kain sutera berombak serta dipenuhi dengan taburan kelopak bunga mawar.



No comments:


,